Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

vineri, 2 noiembrie 2012

Eficienţa utilizării TIC în procesul instructiv-educativ



Pentru a realiza o analiză asupra eficienţei utilizării TIC în procesul instructiveducativ am interdievat 235 elevi din care 130 fete  şi 105 băieţi. Rezultatele sunt prezentate mai jos: 
1. Aveţi calculator personal? 
a. Da        62,98%     106 elevi 
b. Nu       37,02%        87 elevi 
2.  Ştiţi să utilizaţi calculatorul? 
Răspunsuri date de elevii care au calculator personal 
a. Foarte bine          60,37%       64 elevi 
b. Bine                     29,24%      31 elevi 
c. Puţin                       7,54%        8 elevi 
d. Deloc                      2,85%        3 elevi 
Răspunsuri date de elevii care nu au calculator personal 
a. Foarte bine              1,14%        1 elevi 
b. Bine                        13,79%      12 elevi 
c. Puţin                        36,78%      32 elevi 
d. Deloc                      48,29%      42 elevi 302                                           

3. Unde aţi învăţat să utilizaţi calculatorul? 
a. La şcoală                        17,90%     34 elevi    
b. Acasă, rude, prieteni       70,00%   133 elevi     
c. Alte cursuri                     12,10%     23 elevi 
4. La ce este bun calculatorul? 
a. Pentru a învăţa ceva nou, pentru a vă
documenta                     71,06%       167 elevi 
b. Pentru divertisment    28,94%        68 elevi 
5. Utilizaţi serviciile Internet? 
a.     Da     75,74%     178 elevi 
b.      Nu   24,26%      57 elevi 
6. Cât de des folosiţi calculatorul ? 
a.  În fiecare zi 88 băieţi 83,80%, 79 fete  60,76% 
b.  Săptămânal 10 băieţi 9,52%, 39 fete   30,00% 
c. De câteva ori pe lună 7 băieţi  6,68%, 9 fete6,94% 
d. De câteva ori pe an 0 băieţi 0%, 3 fete     2,30% 
7. Credeţi că este util calculatorul în procesul instructiv-educativ? 
a. Da               82,97%     195 elevi 
b. Nu               17,03%       40 elevi 
8. Enumeraţi cel puţin trei motive pentru care consideraţi că este utilă folosirea calculatorului la clasă. 
Cele mai frecvente motive au fost: 
a. Scurtează timpul de învăţare, de înţelegere a noţiunilor prezentate, de efectuare a calculelor, a graficelor şi a tabelelor etc 
b. Lecţiile devin mai atractive 
c. Se pot realiza experimente greu de efectuat în laborator 
d. Verificarea cunoştinţelor este mai obiectivă
e. Dezvoltă creativitatea, gândirea, spiritul de competitivitate etc 
9. Enumeraţi cel puţin trei motive pentru care consideraţi că nu este utilă folosirea calculatorului la clasă. 
Cele mai frecvente motive au fost: 
a. Dotarea insuficientă a şcolilor cu calculatoare 
b. Lipsa unor softuri de bună calitate 
c. Lipsa experienţei profesorilor şi elevilor în utilizarea calculatorului 
d. Distragerea atenţiei de la explicaţiile profesorului datorită tendinţei elevilor de a se juca 
e. Afectează sănătatea şi relaţiile interumane 
10. Credeţi că utilizând calculatorul veţi înregistra un progres la învăţătură, o stagnare sau un regres? 
a. Un progres                  69,36%     163 elevi 
b. O stagnare                  25,10%      59 elevi 
c. Un regres                     5,54%     13 elevi 
11. La ce arie curriculară este utilă folosirea calculatorului? 
a. Limbă şi comunicare                      0,85%         2 elevi   
b. Matematică şi ştiinţe ale naturii     84,68%     199 elevi 
c. Om si societate                              2,12%          5 elevi 
d.  Arte                                             0,85%          2 elevi 
e. Educaţie fizică şi sport                   0,00%           0 elevi 
f. Tehnologii                                    11,50%       27 elevi 
g. Consiliere şi orientare                    0,00%         0 elevi  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu